پیچ شش گوش

فهرست مطالب

پیچ شش گوش

پیچ شش گوش یا Hexagon head bolts استوانه ای تمام رزوه یا نیم رزوه می‌باشد. که گل پیچ آن به صورت،شش گوش یا شش پر می‌باشد.

استانداردهای پرکاربرد متریالی این دسته از محصولات در دو دسته کلی استانداردهای ISO و ASTM می‌­باشند. که شامل ISO 898-1 و ASTM های ،A193، A307، A325، A490 و غیره هستند.

پیــچ­های شش گوش یـکی از اجـزای جـدایی ناپذیر صنایع مختلف می­‌باشند. و  کاربرد ­های بسیاری در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، ساختمان، صنایع نیروگاهی، خودروسازی و غیره دارند.

اصطلاح پیچ شش گوش عموماً به پیچ­های با گل شش­پر اطلاق می‌­شود. که طبق استانـداردهای مختلف متریالی بصورت فولادهای ساده کربنی، فولاهای کم آلیاژ، فولادهای آلیاژی، فولادهای زنگ ­نزن و همچنین آلیاژهای آلومینیومی تولید می‌شوند.

این اقلام  از مهم­ترین و پرمصـرف­ ترین انـواع پیچ‌­های صنعتی می‌باشـند، که بخش اعـظم مصـارف امروزه کشور از طریق تـولیـد داخل و واردات (بیش از ۷۰ ٪) در بازار ارائه می‌­شود.

این پـیـچ‌­ها اسـتانداردهای متریالی مشخصی دارند. و در حال حاضر با متریال موجود در کشور و خارج از کشور قابل تولید و تـأمین هستند.

متریال مورد استفاده در تهیه این پیچ­‌ها از شرکت­‌های داخلی و همچنین شرکت‌های اروپایی قابل تهیه است.

جنس پیچ‌ها

۱- پیچ شش گوش آهنی

۲- پیچ شش گوش کربن استیل (پیچ خشکه فولادی ۸٫۸)

۳- پیچ شش گوش فولاد آلیاژی (پیچ خشکه فولادی ۱۰٫۹)

۴- پیچ شش گوش فولاد آلیاژی (پیچ خشکه فولادی ۱۲٫۹)

۵- پیچ شش گوش استنلس استیل (پیچ استیل a2 و …)

 

تولیدات شرکت ظفرصالح سبا

کلیه سایزهای پر مصرف این پیچ­ ها با توجه به نیاز پروژه های کشور در صنایع مختلف  از سایز  M6 تا M100 با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت توسط شرکت ظفر صالح سبا  قابل تولید و تأمین می­‌باشند.

پیچ ها با پوشش های مختلفی قابل عرضه می‌باشند. که شامل پوشش سیاه، پوشش داکرومات، پوشش گالوانیزه گرم و پوشش گالوانیزه سرد (کروماته آبی، فسفاته زرد) است.

از این مقاله رضایت داشتید؟

در لینکدین به اشتراک بگذارید.
در پینترست به اشتراک بگذارید.
در توییتر به اشتراک بگذارید.
در فیسبوک به اشتراک بگذارید.
تصویر شرکت ظفر صالح سبا
شرکت ظفر صالح سبا

Zafarsaleh Saba Company

دیدگاهتان را بنویسید

Popular requests:
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.