بست یوبولت

فهرست مطالب

یوبولت

بست ها از اتصالات فولادی  هستند که انجام هر کاری را راحت تر می کنند. یکی از همین بست ها که در این مقاله به معرفی آن می پردازیم بست یو بولت می باشد.

یوبولت یک گیره فلزی شکل است که شمایل آن شبیه U می باشد و در اشکال مختلفی تولید و عرضه می شود در نتیجه ممکن است شما اسامی مختلفی از این بست را شنیده باشید. این اتصال برای نصب بهتر دارای رزوه هستند . جالب است بدانید که در هنگام ساخت این اتصال یک میله فولادی راست بدون هیچ خمیدگی ای می باشد اما پس از رزوه شدن با دستگاه های مخصوص خم شده و شبیه U  می شود.

در ساخت این اتصال از ورقه های فولادی گالوانیزه استفاده  می شود. گالوانیزه باعث محافظت در کرپی می شود و مانع خورده شدن قطعه به دلیل مجاورت با رطوبت می گردد. خمیدگی ای که توانایی فیکس کردن انواع تیوب ها، قطعات و … دارد.

 

 

بست یوبولت چیست؟

بست یوبولت یک اتصال منحنی و خمیده است که از آن برای محکم کردن قطعات استفاده می کنیم و مواد تشکیل دهنده این قطعه عمدتا فولاد کربن ساده، فولاد ضدزنگ 304 و 316 است و بسیار مقاوم می باشند. این بست به دلیل ساختار روکش شده اش دارای ضدخوردگی است. و از آبکاری روی به صورت نازک، الکترو گالوانیزه سرد و پوشش گرم گالوانیزه برای پوشش دهی استفاده می گردد. البته گاهی از ترموپلاستیک و فلوروپلیمیر هم برای پوشش بهره برده می شود.

پوشش فلوپلیمر مخلوطی از عناصر مقاوم در برابر خوردگی است که در برابر دمای بسیار زیاد و بسیار کم می تواند در برابر ترک و حتی شکستگی مقاومت کند. پوشش ترموپلاستیک هم یک پوشش گرمانرم است. که بین لوله و پیچ و مهره یک لایه خنثی شکل داده و مهار کننده است. زیرا فلزها در برخورد با یکدیگر پوشش گالوانیک را از بین برده و باعث شکستگی ساختار پوشش می شوند.

نکات مهم در خرید پیچ های یوبولت

  • ارتفاع پیچ کرپی
  • قطر مفتول
  • جنس یوبولت ها (استیل، آهنی، فولادی و …. )
  • قطر، طول و گام رزوه پیچ کرپی
  • شعاع خم
  • فاصله بین دهنه

جنس و پوشش پیچ یوبولت

جنس آلیاژ در یوبولت ها متنوع و در انواع مختلفی است. و براساس کاربرد آنها از انواع گریدهای 5.6، 8.8، 10.9 و آلیاژهای استیل 316 و استیل 304 ساخته می شوند. البته این پیچ انواع دیگری از پوشش و آلیاژها را دارد همانند تفلون، روی، نیکل، پالوانیزه سرد و گرم و …. . این پوشش ها باعث می شود تا این پیچ ها در برابر رطوبت و زنگ زدگی، شکستگی، سرما و گرما استقامت پیدا کند.

استانداردهای پیچ های یوبولت

DIN745 و  DIN3570, DIN3370 ( استاندارد پیچ یوبولت کرپی بالابر )

ISO 898 ( استاندارد خواص مکانیکی پیچ یوبولت متریک )

ASTM A193 ( استاندارد متریال و خواص مکانیکی پیچ یوبولت )

 

 

از این مقاله رضایت داشتید؟

در لینکدین به اشتراک بگذارید.
در پینترست به اشتراک بگذارید.
در توییتر به اشتراک بگذارید.
در فیسبوک به اشتراک بگذارید.
تصویر شرکت ظفر صالح سبا
شرکت ظفر صالح سبا

Zafarsaleh Saba Company

دیدگاهتان را بنویسید

Popular requests:
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.